Lavričev trg je postal najlepše in naj gostoljubnejše mestno jedro v Sloveniji

datum: 15.11.2022
kategorija: Novice

Turistična zveza Slovenija je v sklopu natečaja Moja dežela – lepa in gostoljubna – podelila laskave nazive. Znotraj naše občine je kandidiralo več znamenitosti, zmagali pa smo v kategoriji najgostoljubnejše mestno jedro, ki je postal Lavričev trg. Plaketa je bila podeljena v sklopu festivala Dnevi slovenskega turizma v Laškem.

vNatečaj Moja dežela – lepa in gostoljubna (MDGL) pod častnim pokroviteljstvom predsednika RS Boruta Pahorja je zaključen. V vseslovenskem tekmovanju v urejenosti in gostoljubnosti, v katerem Turistična zveza Slovenije kot organizator posebno pozornost posveča zelenemu turizmu in trajnostnemu razvoju, so sodelovali številni slovenski kraji/mesta ter drugi deležniki v turizmu. Občina Ajdovščina je bila v več kategorijah nominirana kot perspektivna. Prestižno priznanje pa si je priborila v kategoriji Mestna jedra in z Lavričevim trgom pridobila naziv najlepšega in naj gostoljubnejšega mestnega jedra v Sloveniji. Slovesna podelitev priznanj pod častnim pokroviteljstvom predsednika Boruta Pahorja je potekala na Dnevih slovenskega turizma med 14. in 16. novembrom 2022 v Laškem. Udeležil se jo je tudi župan Tadej Beočnin, ki je ob pomembni nagradi povedal: »Izjemno ponosni smo, da je Lavričev trg po prenovi postal stičišče ustvarjanja, srečevanja in povezovanja. Z novo prometno ureditvijo so mestne površine prešle v uporabo tistim, ki jih najbolj potrebujejo – pešcem in kolesarjem. Ne zgolj za obiskovalce, Lavričev trg je postal mesto srečališča in druženja za domačine, gostil je že večje prireditve in zasijal v svoji mogočni podobi. Njegovo veličastnost so prepoznale tudi druge organizacije in ga doslej okitile s tremi prejetimi nagradi. Še ena pravkar prejeta nagrada s strani Turistične zveze Slovenije pa je dokaz, da mestno jedro s svojo dovršeno podobo navdušuje še naprej. Mestni utrip bomo z živahnim dogajanjem krepili tudi v prihodnje!«

vNatečaj Moja dežela – lepa in gostoljubna je potekal do septembra.  Strokovna komisija, v kateri je sodelovalo 25 prostovoljcev, je od začetka julija do začetka septembra pregledala 67 slovenskih mest in krajev, 21 jeder, 37 izletniških točk, 19 kampov in glampingov, 7 mladinskih prenočišč ter 35 tematskih poti, v natečaju pa so izbirali tudi najboljše Petrolove bencinske servise. Letošnji natečaj je potekal pod sloganom »Kjer je zdravje doma«, s čimer smo želeli poleg slovenskih lepot in gostoljubnosti poudariti tudi dejstvo, da je Slovenija država, v kateri velik pomen posvečamo zdravemu načinu življenja in spoštovanju načel trajnostne interakcije z naravo. Zdravilni turizem postaja čedalje bolj uveljavljen turistični trend, ki ga strokovnjaki utemeljujejo z epidemijo covida, ki ni prizadela samo gospodarstva in fizičnega zdravja ljudi, pač pa je negativno vplivala tudi na psihično in duševno zdravje posameznikov.

Na Dnevih slovenskega turizma so  premierno predstavili oddajo posvečeno zmagovalcem, ki so jo pripravili v sodelovanju z RTV Slovenija in avtorico Mojco Mavec. Oddaja, ki bo prikazovala tudi znamenitosti naše občine, še zlasti živahnega mestnega jedra, bo na sporedu 17. novembra. V sklopu prireditve Dnevni slovenskega turizma, ki je potekala v Laškem, so rdečo nit namenili tudi novi Strategiji slovenskega turizma za prihodnjih šest let. Ta  predstavlja temeljni okvir razvoja slovenskega turizma v prihodnjih letih. Strategija odgovarja na nove okoliščine in izzive, s katerimi se sooča turistična panoga, obenem pa razvija in spodbuja ključne prednosti slovenskega turizma in naše države. Za doseganje vizije »zelene butičnosti, z manjšim odtisom in večjo vrednostjo za vse« se slovenski turizem strateško usmerja v razvoj in trženje uravnotežene turistične ponudbe trajnostnega butičnega turizma višje kakovosti ter postaja vedno močnejši spodbujevalec trajnostnega razvoja. Strategija je usmerjena v uresničevaje uravnoteženega scenarija rasti z načelom »Nekaj več in veliko bolje«, ki predvideva zmerno povečanje kapacitet in kvantitativnih kazalnikov, predvsem pa koncentracijo na višjo kakovost, in dodano vrednost s poudarkom ukrepov na prestrukturiranju ponudbene strani slovenskega turizma.