Odločba o odvzemu statusa javno dobro v k. o. Dol - Otlica
datum: 02.10.2020
kategorija: Obvestila - občinske nepremičnine
Občinska uprava Občine Ajdovščina, Cesta 5. maja 6a, 5270 Ajdovščina, na podlagi 245. in 247. člena Zakona o urejanju prostora (ZUreP-2 Uradni list RS, št. 61/2017) ter na podlagi sklepa Občinskega sveta Občine Ajdovščina št. 478-149/2007-70, z dne 24. 9. 2020, o odvzemu statusa javnega dobra, izdaja naslednjo
ODLOČBO.
ODLOČBA
1. Ugotovi se, da je nepremičninam parc. št. 1431/4 in 1431/5, obe k. o. 2370 Dol - Otlica, prenehal status javno dobro.
2. Nepremičninam iz prejšnje točke, ID znak: parcela 2370 1431/4 in ID znak: parcela 2370 1431/5, se po pravnomočnosti te odločbe pri zemljiški knjigi pristojnega sodišča izbriše zaznamba javnega dobra, vpisana v osnovnem položaju nepremičnine pri zapisu imetnika, ter pri imetniku vpiše: matična št. 5879914000, naziv: Občina Ajdovščina, naslov: Cesta 5. maja 6a, 5270 Ajdovščina, pripis »javno dobro v lasti« pa se izpusti.
3. Posebni stroški postopka niso nastali.
Obrazložitev:
Iz 3. člena Zakona o urejanju prostora (Ur. list RS, št. 61/2017, v nadaljevanju: ZUreP-2), izhaja, da so grajeno javno dobro zemljišča, objekti in deli objektov, namenjeni taki splošni rabi, kot jo glede na njihov namen uporabe določa zakon ali predpis, izdan na podlagi zakona. Iz 247. člena navedenega zakona nadalje izhaja, da status grajenega javnega dobra preneha, če je zemljišče, objekt oziroma njegov del v celoti uničen in ga ni mogoče obnoviti in je zato onemogočena njegova splošna raba. Status grajenega javnega dobra lahko preneha tudi, če se uredi zemljišče ali zgradi drug objekt z enakim namenom splošne rabe, zaradi česar se status na prvotnem lahko odvzame.
Občinski svet Občine Ajdovščina je na svoji 15. redni seji dne 24. 9. 2020, na predlog župana sprejel sklep št. 478-149/2007-70, s katerim je odločil o prenehanju statusa javnega dobra na nepremičninah parc. št. 1431/4 in 1431/5, obe k.o. Dol - Otlica.
Odvzem javnega dobra je v konkretnem primeru utemeljen s sledečimi razlogi:
Parceli št. 1431/4 in 1431/5 obe k. o. 2370 Dol - Otlica sta javno dobro v lasti Občine Ajdovščina. Parceli predstavljata mrtev krak poti, ki pa se že dolgo ne uporablja več kot pot, niti kot katere druge vrste javnega dobra. Za pot pa služijo parcele zahodno od teh dveh.
Glede na to, da parceli po dejanski rabi nista v splošni rabi, saj tam poti več ni, je izpolnjen pogoj, ki ga določa 247. člena ZUreP-2, iz katerega izhaja, da status grajenega javnega dobra preneha, če je zemljišče, objekt oziroma njegov del v celoti uničen in ga ni mogoče obnoviti in je zato onemogočena njegova splošna raba oz. predvsem je izpolnjen pogoj, da se status grajenega javnega dobra lahko odvzame, če se uredi zemljišče ali zgradi drug objekt z enakim namenom splošne rabe, zaradi česar se status na prvotnem lahko odvzame.
Glede na stanje trenutnih vknjižb, se ta odločba izvrši na način, kot izhaja 2. točke te odločbe: Nepremičninam ID znak: parcela 2370 1431/4 in ID znak: parcela 2370 1431/5, se po pravnomočnosti te odločbe pri zemljiški knjigi pristojnega sodišča izbriše zaznamba javnega dobra, vpisana v osnovnem položaju nepremičnine pri zapisu imetnika, ter pri imetniku vpiše: matična št. 5879914000, naziv: Občina Ajdovščina, naslov: Cesta 5. maja 6a, 5270 Ajdovščina, pripis »javno dobro v lasti« pa se izpusti.
Na podlagi določb 22. člena Zakona o upravnih taksah (Ur. list RS, št. 106/10 - UPB in 14/15-ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16 in 30/18 – ZKZaš) je ta odločba takse prosta.
Ker krog oseb, ki bi utegnile biti prizadete s to odločbo ni določen, se ta vroča z javnim naznanilom.
PRAVNI POUK: Zoper to odločbo je dovoljena pritožba na župana Občine Ajdovščina v roku 15 dni od opravljene vročitve odločbe. Pritožba se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri organu, ki je to odločbo izdal in sicer na naslovu Občina Ajdovščina, Cesta 5. maja 6a, Ajdovščina. Za vložitev pritožbe je potrebno plačati upravno takso po tarifni št. 2 Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 106/10, 14/15 – ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16 in 30/18-ZKZaš), v znesku 18,10 EUR.
Postopek vodila: Tinkara Lampret Fakuč, višja svetovalka za nepremičnine občine
Mojca Remškar Planinc, direktorica občinske uprave