Odločba o prenehanju statusa javnega dobra v različnih katastrskih občinah
datum: 13.10.2022
kategorija: Obvestila - občinske nepremičnine
Občinska uprava Občine Ajdovščina, Cesta 5. maja 6a, 5270 Ajdovščina, na podlagi 260. člena v zvezi z 262. členom Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, v nadaljevanju: ZUreP-3), v postopku po uradni dolžnosti, v zadevi prenehanja statusa javnega dobra, izdaja naslednjo ODLOČBO:
1. Ugotovi se, je nepremičninam iz spodnjega seznama prenehal status javno dobro.
2. Nepremičninam iz prejšnje točke se po pravnomočnosti te odločbe pri zemljiški knjigi pristojnega sodišča izbriše zaznamba javnega dobra:
2.1. ID pravice/zaznambe 16319868 pri nepremičninah:
parc. št. 723/458, parc. št. 723/457, parc. št. 723/464, parc. št. 723/465, parc. št. 723/466, parc. št. 723/467, vse k.o. 2387 Selo
2.2. ID pravice /zaznambe 16264021 pri nepremičninah:
parc. št. 756/3 in parc. št. 755/2, obe k.o. 2385 Gojače
2.3. ID pravice/zaznambe: 16279104 pri nepremičninah
- parc. št. 190/2, parc. št. 191/2, obe k.o. 2386 Batuje;
- parc. št. 860/140 k.o. 2384 Črniče;
- parc. št. 1907/83 k.o. 2392 Ajdovščina;
2.4. ID pravice/zaznambe: 16358546 pri nepremičnini parc. št. 1042/44 k.o. 2384 Črniče;
2.5. ID pravice/zaznambe: 11059490 pri nepremičnini parc. št. 1901/3 k.o. 2392 Ajdovščina;
2.6. ID pravice/zaznambe: 16282987 pri nepremičninah nepremičnin:
parc. št. 1901/23, parc. št. 1902/26, parc. št. 1902/30 , vse k.o. 2392 Ajdovščina;
2.7. Glede nepremičnin iz seznama prve točke izreka, ki so navedene pod zaporednimi številkami:
- 1-7;
- 10 in 11;
- 13-30;
- 34-37;
- 40-42;
se zaznamba javnega dobra, ki je vpisana v osnovnem položaju nepremičnine pri zapisu imetnika, izbriše na ta način, da se pri imetniku vpiše: matična št. 5879914000, naziv: Občina Ajdovščina, naslov: Cesta 5. maja 6a, 5270 Ajdovščina, delež 1/1, pripis »javno dobro v lasti« pa se izpusti.
3. Posebni stroški postopka niso nastali.
Obrazložitev:
Iz 3. člena Zakona o urejanju prostora (Ur. list RS št. 199/21, v nadaljevanju: ZUreP-3) izhaja, da je grajeno javno dobro zemljišče, objekt ali njegov del, namenjen taki splošni rabi, kot jo glede na njihov namen uporabe določa zakon ali predpis, izdan na podlagi zakona; grajeno javno dobro je državnega in lokalnega pomena ter je lahko v lasti države, občine ali v zasebni lasti.
Iz 262. člena navedenega zakona nadalje izhaja, da status grajenega javnega dobra preneha, če je zemljišče, objekt oziroma njegov del v celoti uničen in ga ni mogoče obnoviti in je zato onemogočena njegova splošna raba. Status grajenega javnega dobra lahko preneha tudi, če se uredi zemljišče ali zgradi drug objekt z enakim namenom splošne rabe, zaradi česar se status na prvotnem lahko odvzame.
Skladno z 262. členom v povezavi z 260. členom ZUreP-3 ugotovitveno odločbo o prenehanju izda občinska uprava na podlagi sklepa občinskega sveta.
Občinski svet Občine Ajdovščina je na svoji 31. redni seji dne 6. 10. 2022, na predlog župana sprejel sklep št. 478-137/2022-10 (in druge št.), s katerim je odločil o odvzemu oz. prenehanju javnega dobra na nepremičninah, ki so predmet tega postopka (t.j. nepremičnine iz seznama 1. točke izreka).
Odvzem javnega dobra je v konkretnem primeru utemeljen s sledečimi razlogi:
Nepremičnine, predmet postopka, v naravi predstavljajo dele cestnih teles javnih državnih cest (različnih vrst kategorij), kar je razvidno iz katastra cest, ki je za območje občine Ajdovščina javno dostopen v okviru spletnega portala GIS i Občina. V sklad z Zakonom o cestah (Uradni list RS, št. 109/10, 48/12, 36/14-odl. US, 46/15, 10/18 in 123/21-ZPrCP-F, v nadaljevanju: ZCes-1), so javne ceste javno dobro, pri čemer 2. člen opredeljuje, katere izmed javnih cest so državne ceste, 3. člen, da so javne ceste javno dobro, 39. člen pa, da so državne ceste v lasti Republike Slovenije. V primeru nepremičnin, predmeta postopka, ki v naravi predstavljajo dele kategoriziranih javnih državnih cest, jev zemljiški knjigi vknjižena lastnica Občina Ajdovščina, kar ni skladno z zgornjimi določbami. Potrebna je pravnoformalna ureditev lastništva cest in predviden je pravni posel, na podlagi katerih bo lastnica predmetnih nepremičnin postala Republika Slovenija. Ker pa tak posel glede na veljavni pravni položaj nepremičnin ni mogoč, saj je javno dobro izven pravnega prometa, je potreben predhodni odvzem javnega dobra, o čemer je bil izdan sklep občinskega sveta.
Ugotovitev prenehanja javnega dobra se ne neposredno nanaša na prenehanje možnosti splošne rabe, temveč na prenehanje javnega dobra lokalnega pomena, z namenom ureditve lastništva v korist Republike Slovenije in ugotovitve pravnega režima javnega dobra državnega pomena.
Upoštevajoč dejansko stanje, da gre za nepremičnine, dele javnih državnih cest; sklepa Občinskega sveta Občine Ajdovščina št. 478-137/2020-7; določb 3. člena ZUreP-3 in ZCes-1; upoštevajoč tudi namen nadaljnjega ravnanja z nepremičninami; je ob smiselni uporabi 262. člena ZUreP-3, da status javnega dobra preneha in se lahko odvzame, če se uredi zemljišče ali zgradi drug objekt z enakim namenom splošne rabe, utemeljena izdaja te odločbe.
Ta odločba se izvrši na način, kot izhaja 2. točke te odločbe: Po pravnomočnosti odločbe se v zemljiški knjigi izbriše javno dobro, kar se glede na stanje trenutnih vknjižb izvrši na dva načina:
1. Pri nepremičninah, kjer je javno dobro vknjiženo z zaznambo, skladno z Zakon o zemljiški knjigi (Uradni list RS, št. 58/03, 37/08 – ZST-1, 45/08, 28/09, 25/11, 14/15 – ZUUJFO, 69/17, 11/18 – ZIZ-L, 16/19 – ZNP-1 in 121/21), se pri posamični nepremičnini predlaga izbris ID pravice/zaznambe.
2. Pri nepremičninah, kjer je javno dobro vknjiženo pri imetniku lastninske pravice (kot »javno dobro v lasti Občine Ajdovščina« ) in ne posebej z zaznambo, se izbris javnega dobra izvrši na ta način, da se zgolj predlaga vknjižba lastninske pravice v korist imetnika Občina Ajdovščina, Cesta 5. maja 6a, 5270 Ajdovščina, matična številka: 5879914000, delež 1/1, pripis »javno dobro v lasti« pa se izpusti.
Na podlagi določb 22. člena Zakona o upravnih taksah (Ur. list RS, št. 106/10 - UPB in 14/15-ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16, 30/18 – ZKZaš in 189/20-ZFRO) je ta odločba takse prosta.
Ker krog oseb, ki bi utegnile biti prizadete s to odločbo ni določen, se ta vroča z javnim naznanilom, nadalje pa tudi Ministrstvu za infrastrukturo RS, v čigar področje sodi cestna infrastruktura državnega pomena, zaradi zavarovanja interesa Republike Slovenije.
Pouk o pravnem sredstvu: Zoper to odločbo je dovoljena pritožba na župana Občine Ajdovščina v roku 15 dni od opravljene vročitve odločbe. Pritožba se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri organu, ki je to odločbo izdal in sicer na naslovu Občina Ajdovščina, Cesta 5. maja 6a, Ajdovščina. Za vložitev pritožbe je potrebno plačati upravno takso po tarifni št. 2 Zakona o upravnih taksah (Uradni list RS, št. 106/10, 14/15 – ZUUJFO, 84/15 – ZZelP-J, 32/16, 30/18-ZKZaš in 189/20-ZFRO), v znesku 18,10 EUR.
Postopek vodila: Vida Šuštar, višja svetovalka za nepremičnine občine
Mojca Remškar Planinc, direktorica občinske uprave