Po 133 letih spet pivo iz ajdovskih Pal

datum: 21.10.2013
kategorija: Novice

V soboto 19. 10. 2013 se je parkirišče Mladinskega centra Hiša Mladih ajdovščina prelevilo v pivsko tržnico. Prišle so štiri pivovarne, dva pivoljubska bara, sladokusci vseh vrst in tiskarna Muri, ki je majice tiskala “v živo” kakor včasih v obmorskih krajih.

pivomanija full-16Veliko se je v zadnjem letu zgodilo na področju kulture pitja piva vsepovsod po Sloveniji. Na Primorskem sta veliko prahu okrog tega vzdignila Anita Lozar in Matej Pelicon s svojimi mesečnimi Pivomanijami – degustacijami piva, ki jih je v večini gostil in podprl MC Hiša Mladih Ajdovščina. Ko sta na svetovnem spletu razglasila še željo, da bi odprla svojo pivovarno, se je o pivu začelo na široko razpravljati. Čez noč so ljudje začeli govoriti o alejih, takšnih in drugačnih pivih, ne zgolj “svetlim” in “temnim”.
Konec novembra bo leto dni od njune kampanije Kickstarter in še “dokler drži vreme”, sta se odločila pripeljati v mesto pivski festival.

Pivski festival je poleg prve obletnice naznanil tudi novo sezono Pivomanije in predvsem naznanil pomlad obrtnih pivovarjev tudi pri nas. Poleg Pivovarne Pelicon so se namreč predstavili še pivovarna Carniola, pivovarna Human Fish (Človeška ribica) in tudi odmevna avstrijska pivovarna slovenskega pivovarja Vasje Golarja, Bevog.
Na preporod in vrnitev piva v Pale niso opozarjali samo pivovarji temveč tudi bolje založena bara iz Ajdovščine – Bar Hiša Mladih in Kavarna Ave. Tovrstni filozofiji okusnejšega in izrazitejšega piva nudita vso podporo in v danem trenutku pivcu ponudita več kot 30 piv, ki jih menjujeta sezonsko.
Ves šum okrog tega pa bi bil zaman, če ga ne bi potrdila množica obiskovalcev od blizu in daleč, ki se je od 14 h pa do teme zvrstila pred stojnicami sodelujočih. Zabeležili so obisk pivoljubov iz vseh slovenskih regij in tudi iz Italije, Hrvaške, Srbije ter celo drugih celin. Seveda so lahko številni obiskovalci spomin na prvi takšen festival v Ajdovščini (četrti letos v Sloveniji) ovekovečili tudi z majico podjetja Muri tisk z motivom festivala.
pivomanija full-16Da se pivo pije bolj poleti sicer ni mogoče povsem zanikati, je pa ajdovski festival Pivomanija potrdil, da pivo ne gre iz mode niti jeseni. Še več - jeseni se za razliko od lahkih, hmeljenih, citrusnih in osvežilnih okusov ponuja bolj kavne, kakavove in čokoladne okuse. Obiskovalci so lahko izbirali med stili ESB (Extra Special Bitter, stil angleškega izvora), IMP (Imperial Porter, temno pivo), Brown Ale (rjavi ale) pivovarne Carniola; SIPA Fresh Hop (Slovenian India Pale Ale, hmeljen s svežim nesušenim hmeljem), pšenično Witty Fish, ter s temnim stoutom pivovarne Human Fish; Smoked porterjem Ond (porter z deležem dimljenega slada, temno pivo), Whych Wet Hop (svetlo pivo hmeljeno s svežim nesušenim hmeljem), IPA Kramah (India Pale Ale z ameriškim hmeljem), ter Baja ovsenokosmičnim stoutom avstrijske pivovarne Bevog; poleg pivovarn sta bara ponudila še češke ležake Budweiser in Bernard. Premierno pa je Pivovarna Pelicon predstavila Pally Pale Ale, imenovan po inženerju Pal in stare ajdovske pivovarne iz leta 1880, poleg pa še IPA z imenom The Third Pill po Slavoju Žižku in jesenski stout, temno pivo.

A. C.

Foto: Andraž Kravos