Poročilo s septembrske seje Sveta Občine Ajdovščina

datum: 03.10.2006
kategorija: Sporočila za javnost

Dejstvo, da so volitve pred vrati in da so svetniki po vsej verjetnosti v takšni sestavi zadnjič sedli za ovalno mizo velike sejne sobe Občine Ajdovščina, je močno vplivalo na potek 39. redne seje Sveta Občine Ajdovščina. Ne nazadnje so med razpravljalci sedeli tudi trije županski kandidati. Kljub vročičnemu razpoloženju pa je seja potekala v delavnem vzdušju, svetniki so postorili skoraj vse, kar so se namenili.

Skoraj vse, kajti na začetku seje je iz vrst različnih svetniških skupin prišla pobuda za umik nekaterih točk dnevnega reda. Sporne so se jim zdele debata o rebalansu proračuna, spreminjanje lokacijskega načrta zahodnega dela Ajdovščine med Lipo in pokopališčem, točka imenovanja in še nekatere druge. Kot bistveni razlog so navajali predvsem bližajoče se volitve in dejstvo, da gre za odločitve, o katerih naj se izjasni naslednja generacija lokalnih vodij. Po precej burni razpravi in glasovanju se je izkazalo, da se dve točki – tista o lokacijskem načrtu Ajdovščina zahod (med Lipo in pokopališčem) ter tista o imenovanjih (znotraj katere naj bi potrdili tudi novega direktorja RA ROD) – umikata z dnevnega reda, odločitve pa bodo prepuščene novemu občinskemu svetu. Ker ni bila v celoti upoštevana njihova odločitev, so svetniki ZZP in LDS napovedali obstrukcijo 1. točke dnevnega reda – rebalans proračuna – in jo tudi izpeljali.
Odlok o spremembi Odloka o proračunu Občine Ajdovščina za leto 2006 je bil sprejet brez večje razprave. Spremembe pa so precejšnje. Proračunski prihodki bodo manjši od načrtovanih, kar gre predvsem na račun nerealiziranih prodaj nepremičnin: ni bila realizirana menjava zemljišč za logistični center, prav tako ni bila izvedena nameravana odprodaja občinskih stanovanj ter še nekaj drugih zadev. Na odhodkovni strani je največja sprememba nastala na postavki OŠ Šturje, ki se zmanjšuje zaradi premika finančnih situacij v prihodnje leto.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o prostorskih ureditvenih pogojih v Občini Ajdovščina prinaša zasebnim in poslovnim investitorjem dodatno nalogo, ki pa bo v nekaterih primerih vendarle olajšala investicijo. Dosedanji odlok je namreč predpisoval dokaj stroge zahteve, ki jih je glede na spremenjene zahteve tehnološkega razvoja in sodobna oblikovna izhodišča težko zagovarjati in uresničevati pri načrtovanju novih objektov. Dopolnitev odloka omogoča, da investitorji v izjemnih primerih, ko oblikovne rešitve odstopajo od zahteve po absolutni skladnosti arhitekture objektov z zakonitostjo stavbne dediščine, za uresničevanje svojih kreativnih idej in posebnih urbanističnih rešitev pridobijo soglasje Občine Ajdovščina. Odlok je bil sprejet brez razprave.
Z nekaj dodatnimi vprašanji je bil sprejet tudi Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o odvajanju in čiščenju komunalnih odpadnih in padavinskih voda. Odlok vsebuje predvsem tehnične, pa tudi vsebinske popravke. Nekatere svetnike je zmotila dodana vsebina o pooblastilu za ogled in praznjenje greznic ter možnosti sankcioniranja v primeru nedostopa do greznic. Spreminja pa se tudi določena pavšalna količina odpadnih voda, ki je doslej znašala 50 kubičnih metrov na osebo na leto, po novem pa je usklajena z državno uredbo o republiški taksi in je za polovico nižja.
Naslednja točka je spreminjala Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Ajdovščina, s katerim se usklajuje posamezna določila z zakonom o javnih uslužbencih
Pravilnik o subvencioniranju najemnin poslovnih prostorov so svetniki pozdravili in sprejeli, saj gre za dodaten olajševalni ukrep za podjetnike. Pravilnik namreč določa, da mlada podjetja lahko zaprosijo za subvencioniranje najemnine. Posamezna vprašanja, kot so kdo lahko prejema subvencijo za najem, v kolikšnem znesku, koliko časa ter druge pogoje, pravilnik zelo natančno določa. Pravilnik tako odraža željo in nujo po ustvarjanju delovnih mest ter ponuja konkretne spodbude mladim podjetnikom.
Nato je strokovna sodelavka iz oddelka za družbene dejavnosti predstavila Program za ustanovitev osnovne šole Šturje. Začenjajo se torej pravno formalni postopki, ki bodo določali šolski okoliš, pripravili predlog za prehod učencev iz budanjske in ajdovske šole, razporedili in uredili delovna razmerja ter javnost sproti obveščali o postopkih. Februarja prihodnje leto bo namreč že mogoče otroke vpisati v novo šolo, ki bo nared do 1. septembra.
Sprejet je bil tudi Načrt zagotovitve javne službe pomoč družini na domu v skladu z nacionalnim programom socialnega varstva. Načrt med drugim predvideva zaposlitev nekaj novih izvajalk socialne oskrbe, posledično pa tudi nov izračun potrebnih sredstev za zagotavljanje povečanega obsega javne službe v letošnjem letu ter oceno sredstev za prihodnje leto.
Sledilo je poročilo o izvajanju programa za neodvisno življenje invalidov v obdobju od 2003 do 2006. Čeprav vse zastavljene naloge in ukrepi niso bili v celoti izvedeni, je program potekal dobro – to je s pismom županu potrdila tudi Zveza delovnih invalidov Slovenije. V pismu se zahvaljuje tako županu kot občinskemu svetu za izjemno tankočuten posluh in socialno občutljivost ob izvajanju projekta Občina po meri invalidov.
Naslednja vsebina se je nanašala na ureditev položaja oddelka vrtca pri Centru za usposabljanje invalidnih otrok Vipava, takoj nato pa so svetniki potrdili še sklep o ceni programa razvojnega oddelka vrtca. Nato pa so se svetniki vsebinsko vrnili k službi pomoč družini na domu – tokrat je bila izpostavljena cena storitve. Občina Ajdovščina je pred kratkim razpisala koncesijo za opravljanje storitve. Koncesionar je izbran, to je Zavod Pristan iz Podnanosa.
Občinski svet se je odločil, da bo cena za uporabnike na celotnem območju občine enaka, to je 880 SIT , za uro socialne oskrbe na domu. Občina bo zavodu Zavodu Pristan subvencionirala stroške izvajanja javne službe v višini 226 000 tolarjev mesečno.
Za konec je sledilo še nekaj premoženjsko pravnih zadev, od katerih so svetniki nikakor niso mogli uskladiti o zadevi menjava zemljišč med Občino Ajdovščina in podjetjem Primorje .
Seja je bila nato prekinjena zaradi nesklepčnosti in se bo z isto točko nadaljevala v četrtek 5. oktobra 2006.

Pripravila S.H.